شنیده اید که می گویند: 

 زمانه بر سر جنگ است یا علی مددی…

 

حال و روز این روزهای ماست… 

یادم می آید از کودکی ام، معلم هایمان (البته سوادشان آن موقع در حد دیپلم و لیسانس بود، درس حوزه هم نخوانده بودن) می گفتند معنای عصمت این است که:

” از هر خطا و اشتباهی مصون بودن، تحت هیچ شرایطی قابل نقد نیستند و این امر فقط خاص چهارده معصوم و انبیای الهی علیهم السلام است، به همین دلیل به آن ها معصوم می گویند. “
بزرگ شدیم و بزرگتر، رفتیم دبیرستان و دانشگاه و… مدام همه همین را به ما می گفتند، راستش به عقل مان هم رجوع کردیم همین را فهمیدیم.

 

تا آمدیم حوزه، اینجا هم همین را به ما گفتن؛ تازه با استدلال و دلیل .
مثلا اینکه :  

غرض از جعل امام و پیامبر از جانب خداوند متعال این است که مورد اطاعت بی چون و چرای مردم قرار گیرند و سخن و فعل آن ها حجّت بوده و اطاعت و تبعیّت از آن ها واجب؛ و اگر کسی معصوم نباشد اطاعت بی چون و چرا از او عقلاً جایز نیست. خداوند متعال در قرآن کریم اطاعت از پیامبر و امام را در ردیف اطاعت خود قرار داده ؛ و روشن است که اطاعت از خدا ، اطاعت بی قید و شرط است. خداوند متعال می فرماید:

 « يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْر…» (النساء:59) 
بنابراین ، براساس حکم عقل، « نبی و امام غیر معصوم» یک تعبیر متناقض و مغلطه است. پس نبی و امام باید معصوم باشند و الّا نقض غرض بر خدای حکیم لازم می آید که امری است باطل. 

یا اینکه خود خداوند در قرآن عظیم الشانش، بطور خاص درباره عصمت ائمه اطهار علیهم السلام می فرماید:  

 « إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا. » (احزاب /33)

با این اوصاف دیدیم هم عقل حکم داده و هم خدای عقل… 
اما انگار این زمانه افاضات جدیدی آمده که “امام زمان (عج) نیز قابل نقد است…!!! “
جالب است بدانید این افاضات از لسان مبارک یک بی سواد جاری نشده است، بلکه از لسان مبارک برخی آقایون روحانی مدعا به نام و نشان، بر سر زبان ها افتاده…! آقایونی که همین درس و بحث حوزه ای که ما خوانده ایم، خوانده اند…! جای بسی تعجب است…!!! 

ولی نکته جالب اینجاست که آنانی که به نقد معصوم معتقدند، اعتقادی به نقد کارهای خود ندارند، که خدا نکند کسی نقدی بکند بر آنان، در آن صورت است که به مزدور و بیسواد وغیره و ذلک متصوف می گردد. 
حال فهمیدید چرا زمانه بر سر جنگ است…؟!
​​


موضوعات: سیاسی, حوزه , بصیرت
   دوشنبه 25 دی 13963 نظر »

 

تا حالا به اطرافت نگاه کردی؟
به داشته هات، نداشته هات، به کارهایی که باید انجام میدادی و ندادی و به کارهایی که نباید انجام میدادی و دادی؟
اینکه چی داریم، چی نداریم، چی بدست آوردیم و چی از دست دادیم؟

با این سوالات گیج تون نکنم! فقط خواستم بگم باید بخاطر همه چیزهایی که داریم و نداریم پیش خدا جوابگو باشیم…
نه تنها جوابگو که باید شکر این همه نعمتی که بهمون عطا کرده را بجا بیاریم. نعمت هایی که خیلی راحت از کنارشون گذشتیم و ندیدیم، انگار اصلا نبوده که ببینیم! 

بخاطر امنیتی که داریم و بخاطر نا امنی که در هیچ گوشه ای از این مرز و بوم نداریم. بخاطر دشمنی که پاشو قلم کردن و نگذاشتن قدم از قدم برداره.

امنیتی که هیچ کشوری طعم و لذتش رو نچشیده…

و اما من و تو… جایگاه ما بین این همه داشته ها و نداشته ها چیه؟ وظیفه مون چیه؟
امضا شدن سندی مخرب مثل 2030! به تاراج رفتن حیای زن مسلمان و به یغما رفتن غیرت مردان مون!

اصلا فرمان «آتش به اختیار» فرمانده رو شنیدیم؟
رسم سربازی را بجا آوردیم برای فرمانده؟

سال هاست جنگ فرهنگی شروع شده و امنیت فرهنگی و اخلاقی داره به فنا می ره. 
حواسمون هست میدان جنگ را آوردند توی خونه ها، اونم وسط پذیرایی؟
برای این همه تک دشمن، پاتک آماده کردیم؟

با اینکه این همه شهید دادیم، خون ها دادیم، رضوانه هامون یتیم شدند…
ولی چکار کردیم؟ برای مقابله با چهارشنبه های سفید! مقابله با هجوم فرهنگی که حتی به مهدکودک هامون رسوخ کرده!

باید جواب بدیم… 
جواب خون شهدا رو… جواب اشک یتیم های شهدا رو… جواب تنهایی و بی کسی همسران شهدا رو…

جوابی قاطع و محکم، در مقابل همه دین هایی که گردن مون هست … 
شاید شکر (فقط همین) نعمت امنیت و آسایشی که داریم، اینه که یه سرباز وظیفه شناس باشیم برای فرماندمون…
که … 
شکر نعمت، نعمتت افزون کند

کفر، نعمت از کفت بیرون کند

 …

   چهارشنبه 14 تیر 13961 نظر »

اللّهم صل علی محمّد وآل محمّد وعجّل فرجهم:بیانیه حوزه علمیه حجت بن الحسن(عج) شهرستان دره شهر -استان ایلام در پی توهین به ساحت نورانی امام رضا علیه السلام.
      بسم الله الرحمن الرحیم

این المنتظر لاقامه الامت والعوج
عرض تسلیت به پیشگاه قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم روحی وارواح العالمین له الفدائ بمناسبت هتاکی و گستاخی ستاد انتخاباتی حسن روحانی به ساحت ملکوتی امام رضا علیه السلام

با نهایت تاسف و تاثر خبری منتشر شد مبنی برهتک حرمت امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) آن هم دراستان ایلام که مردم آن تماما شیعه اثناعشری و ارادتمند به اهل بیت عصمت و طهارت اند.
سخن این است که دولتی که کلام آغازین ستاد انتخاباتی اش توهین به مقدسات مذهب رسمی کشور است ، پایانش چه خواهد شد را خدا میداند.
دولتی که ستاد انتخاباتی اش برای تخریب رقیبش به امامان معصوم و شان و حرمتشان رحم نمیکند کجا میخواهد پاسدار خون شهیدان این انقلاب و سایر حقوق این ملت باشد؟ 
دولتی که ستاد انتخاباتی اش امام معصوم را حزبی میپندارد و با کمال وقاحت میگوید مگر شما امام فلان حزب هستید ، از کجا معلوم فردا همین گستاخی را نسبت به رهبر عظیم الشان انقلاب نکند؟. از کجا معلوم فردا مسئله هتک اصل ولایت فقیه و شخص ولی فقیه را هم در دستور کار خود قرار ندهد‌؟
دولتی که ستاد انتخاباتی امام معصوم را آقا رضا خطاب میکند، دیگر چه شانی میتواند برای امام خمینی( ره)و امام خامنه ای( مدظله)و سایر علما و مراجع و ملت قائل باشد؟
دولتی که ستاد انتخاباتی اش امام معصوم را به اسماعیلی شدن تهدید میکند از کجا معلوم فردا امام حسین را نیز تهدید به جلوگیری مردم از شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی نکند؟
ودر آخر دولتی که چند گونی سیب زمینی دین و ادب و مروت را از او میگیرد همان بهتر که بر سر کار نیاید و شرش از سر این ملت مقاوم دفع شود ان شاالله.
لذا حوزه علمیه حجه بن الحسن (عجل الله فرجه) شهرستان درشهر این گستاخی بی شرمانه را بشدت محکوم میکند و اعلام میکند که پایتان را از گلیم خود دراز نکنید که ائمه معصومین خط قرمز ملت متدین وقهرمان ایران اسلامی وبخصوص ایلام عزیز میباشند .
والسلام علی عباد الله الصالحین

۱۳۹۶/۲/۶


موضوعات: سیاسی, حوزه , بصیرت
   جمعه 8 اردیبهشت 1396نظر دهید »

💢واکنش شديد آیت‌الله مکارم به اهانت مجری ستاد روحانی به امام رضا (عليه‌السلام):

هرچه سریع‌تر این فرد خبیث و جنایتکار محاکمه و مجازات شود
🔹آیت‌الله مکارم‌شیرازی در بیانیه‌ای در واکنش به اهانت مجری افتتاحیه ستاد انتخاباتی حسن روحانی در ایلام اعلام کرد:
🔸در اخبار آمده بود که در یکی از ستادهای انتخاباتی اهانت شدیدی به مقام شامخ حضرت ثامن‌الحجج (عليه‌السلام) شده و مقام والای امامت توسط یک فرد خبیث به سخریه کشیده شده است.
🔸این کار جدا از مسائل انتخاباتی از زشت‌ترین و منفورترین کارهاست و ما شدیداً آن را محکوم می‌کنیم.
🔸هر چه سریع‌تر مرتکب آن محاکمه و مجازات شود تا حریم والای امامان ملعبه دست افراد آلوده و جنایتکار نگردد.


موضوعات: سیاسی, حوزه , بصیرت
   جمعه 8 اردیبهشت 1396نظر دهید »

 🔆


همان طور که براي مبعث به عنوان بزرگ‌ترين نعمت الهي براي سعادت ابدي احترام قائليم، بايد در مرتبه نازل‌تري براي علماي بزرگ هم احترام قائل باشيم چون هدف بعثت را ادامه مي‌دهند.

🌹📸


موضوعات: مناسبتی, حوزه
   سه شنبه 5 اردیبهشت 1396نظر دهید »

 

❗️ هشدار امام خمینی(ره):

 در ایام انتخابات، آن اشخاصی که در حوزه هستند باید دست از کارها بردارند!!!
🔸 امام خمینی(ره):
‼️ ما مکلفیم به اینکه در امور دخالت کنیم. ما مکلفیم در امور سیاسی دخالت کنیم؛ مکلفیم شرعاً؛ همان‌طور که پیغمبر می‌کرد؛ همان‌طور که حضرت امیر می‌کرد. در این ایام، که اعلان می‌کنند مسئله انتخاب #رئیس_جمهور [را]، آن اشخاصی که در #حوزه‌_ها هستند، باید دست از کارها بردارند و راه بیفتند توی شهرها و دهات و روستاها و آن جاهای دور افتاده و کمک کنند. و اگر نکنند، فردا مسئول‌اند پیش خدا و اگر مسامحه کنند، فردا مسئول‌اند پیش خدا. مردم را دعوت کنند به دخالت در امور، به انتخاب یک رئیس جمهور صحیح‏…
💠مکلف هستید که عمل بکنید و مردم را دعوت کنید… قضیه سپردن یک مملکتى است به دست یک کسى که اگر ناباب از کار در آید، صدمه به اسلام می‌زند، جمهورى اسلامى را از بین می‌برد. این یک مسئله حیاتى است براى شما، براى اسلام و مسلمین. آسان این را نگیرید که ما دخالت نمی‌کنیم؛ یک دسته بگویند: ما دخالت نمی‌کنیم، از باب اینکه امر سیاسى است، به ما چه! این امر سیاسى به همه مربوط است، به اسلام مربوط است، به حفظ اسلام مربوط است‏. 
💠 اگر دخالت نکنند و یک صدمه‏‌اى به اسلام برسد، هر یک یک ما در محکمه عدل الهى مسئول هستیم؛ #یک_یک ما! کسى بگوید: «به من چه ربطى دارد؟» [مثل] این است که بگوید: اسلام به من چه ربطى دارد. مگر می‌توانى بگویى: اسلام به من چه ربطى دارد؟! تو مکلفى حفظ کنى. امانت خداست و حفظش امروز به این است که رئیس جمهورش یک رئیس جمهور صحیح باشد.
💠 بخواهد آن بگوید من کشاورزم و چه کار دارم به این کارها، آن بگوید من..، شما می‌توانید بگویید من کشاورزم و امام حسین را می‌خواهند بکشند، من چه کار دارم؟ شما این حرف را می‌توانید بزنید؟ شما می‌توانى بگویى که من کشاورزم، من کارمندم، من تو ادارات هستم یا جاهاى دیگر، قرآن را می‌خواهند از بین ببرند به من چه؟ چطور می‌توانى بگویى؟ مقدمه است این از براى بردن این مسائل.
💠 قدرتهاى بزرگ امروز لمس کرده‌اند که سیلى از اسلام خورده‌اند. آنها از ما بیشتر ملتفت هستند که چه کرده است اسلام با آنها. اینها می‌خواهند این اسلام را کنار بگذارند. چطور کنند؟ حیله‌هاى مختلف؛ یکى هم اینکه شما را وادار کنند که وارد نشوید. خودشان شیطنت کنند یک کسى را تعیین کنند. آن کس که تعیین شد، بکشد ما را به طرف #امریکا، ولو ده سال دیگر. همه باید توجه به این مسائل داشته باشید. مسائل سیاسى مالِ همه است؛کُلُّکُمْ راعٍ.

goo.gl/pYTidv

🔻صحیفه امام،ج15،ص16- دیدار با روحانیون
#تبلیغ #چهره_به_چهره

#مستندات #انتخابات #امام_خمینی

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


موضوعات: سیاسی, حوزه , بصیرت
   شنبه 2 اردیبهشت 1396نظر دهید »

 

🌷 آیت الله فاطمي نيا :
🌹 فرد وارد قیامت میشود ، فکر میکند خبری است! تعجب میکند! میگوید خدایا پس این همه نماز و عمره و روزه و زيارت چه شد!؟
🌻 میگویند تو دل شکستی! ریا کردی! زهر زبان ریختی و بنده های خدا را تحقیر کردی!
🌺 جوانانی داریم که به ظاهر هم متدین هستند، اما وقتی درمورد او سوال میکنی ، هیچکس از او راضی نیست! به راحتی دل میشکند! در خانه بداخلاقی میکند! 
🍁 عزیز من پس چرا جلسه رفته بودی؟! چرا درس اخلاق رفته بودی؟! وقتی اخلاقت را اصلاح نمیکنی ، استاد دیگر چه فایده دارد!

   چهارشنبه 30 فروردین 13962 نظر »

 

آیت الله مجتهد تهرانی ره:

اگر درس بخوانی و استاد اخلاق نداشته باشی

بر فرض آیت ‌الله هم بشوی نَفْس تو هم آیت ‌الله می‌شود

آن ‌وقت بیچاره ای…

   یکشنبه 27 فروردین 13963 نظر »

 

حجت الاسلام راشد یزدی:

آدمها را به میزان درکشان بسنج نه به اندازه مدرکشان …

چرا که فاصله ی زیادی از مدرک تا درک وجود دارد

مهمترین نشانه ی درک بالاتر ” تواضع ” بیشتر است…

   شنبه 26 فروردین 13961 نظر »

امام خمینی ره:

روحانیون بیدارشوند‌. الان وقت مسئله گفتن نیست! شمابایدبیدارشوید. بفکرعلاج بدبختیهای مردم باشید؛ مباحثه بتنهایی فایده ندارد. مسئله گفتن بتنهایی دردهارادوانمیکند. بمسائل روزتوجه کنید…

کتاب ولایت فقیه ص۱۴۳


موضوعات: حوزه , بصیرت
   پنجشنبه 24 فروردین 13963 نظر »

 اصل سوم:

(بسیار مهم است این اصل.بسیاری از شما بخاطر عدم رعایت این اصل نتوانسته اید با برنامه باشید)

در برنامه ريزي مهم نيست مقدار كار علمي 2 ساعت باشد يا 10 ساعت.بداني مهمترين اصل در برنامه ريزي اين است كه هر چه هست و هر چقدر هست به آن عمل شود.اگر شما ميدانيد روزي بيشتر از يك ساعت مطالعه نميكنيد همين اندازه بيشتر در برنامه ي خود نگنجانيد.اما به همين اندازه عمل كنيد و به برنامه ي خود هر چند يك ساعت باشد وفا كنيد.اگر اهل عمل به برنامه شديد رفته رفته به خود و اراده ي خود اعتماد ميكنيد و باور ميكنيد ميتوانيد.تشويق ميشويد و با اضافه كردن كار علمي خود همواره زمان كار علمي خود را بيشتر ميكنيد.البته اين بيشتر كردن هم بايد آهسته و تدريجي باشد.

مدتي كه يك ساعت را اجرا كرديد بعد ميشود يك ساعت و نيم مدتي بعد دو ساعت و رفته رفته در طول 3 ماه ميبينيد يك ساعت شده 2 ساعت بعد از مدتي ميبينيد يكسال گذشته و شما 6 ساعت برنامه داريد و با علاقه و دلگرمي فراوان آن را اجرا ميكنيد.دوستان عزيز شمايي كه شايد يكسال قبل اميدي به يك ساعت برنامه ريزي و درس خواندن نداشتيد،الان بدون فشار كسي و تنها با اراده ي خودتان 4 ساعت يا 6ساعت و يا به هر اندازه كه پيشرفت داشته ايد خودتان مشتاقانه برنامه عمل ميكنيد.آيا احساس نميكنيد از اعتماد به خود نتيجه گرفتيد؟ آيا اين يك خودباوري اساسي نيست؟آيا اين يك تحول شيرين نيست؟

دوستان،مگر موفقيت شاخ و دم دارد.مگر حتما براي موفقيت بايد مبالغ هنگفت آنچناني خرج كرد؟مگر تا سركيسه شل نشود موفقيت بدست نمي آيد؟مگر كساني كه زندگي موفق و درخشاني داشته اند از اين ول خرجيهاي بي مورد داشته اند؟يا پول فراوان دم دستشان بوده كه هر جا رسيدند سر جيب مبارك را شل كنند؟اينطور نيست و اين تصوري غلط است.امروزه در جامعه ي ما خيلي از دانش آموزان خصوصا دبيرستاني ها با ثبت نام در اين موسسه و آن موسسه ميخواهند موفقيت را بخرند 

اين اصل را هيچگاه فراموش نكنيد كه ميزان كار در برنامه مهم نيست.عمل به همان میزان ولو کم باشد مهم است.
اصل چهارم:(اصلی بسیار مهم که عدم توجه به آن باعث میشود بسیاری برنامه ها بکلی کنار گذاشته شود)

گاهي ديده ميشود فردي يك روز كاري ناخواسته برايش پيش مي آيد و ساعاتي برنامه اش اجرا نميشود.ديگر نا اميد ميشود و برنامه را بكلي كنار ميگذارد.اين كار اشتباه است.برادران عزيز در چنين مواقعي شما آن روز را كنار بگذاريد و باز از روز بعد برنامه را از سر بگيريد.يا اگر ميزان آن كم بوده آن ساعات را فراموش كنيد و به ادامه برنامه عمل كنيد.اجرا نشدن بخشي از برنامه به هردليل نبايد باعث كنار گذاشتن برنامه شود.
اصل پنجم:مواد لازم براي فردي كه واقعا ميخواهد برنامه داشته باشد و با برنامه كار كند:يك ساعت + يك سر رسيد

هر برنامه اي را كه اجرا كرديد بنويسيد كه از فلان ساعت تا فلان ساعت فلان كار را انجام دادم.نكته مهم اينكه حتما بعد از هر برنامه اين را بنويسيد و الا كار خراب ميشود.نگوييد حالا ظهر همه را يكجا مينويسم.اگر بخواهيد اين كار را بكنيد در آينده اي نزديك ميبينيد ظهر كه هيچ،غروب هم شده و يك مورد هم ننوشتيد.فراموش نكنيد اين يكي از اساسي ترين اركان برنامه ي موفق همين كار است.
اصل ششم:در پايان هر روز مجموع ساعات كاري خود را بنويسيد.ميزان انجام شده ها را جدا محاسبه كنيد.ميزان انجام نشده ها را جدا حساب كنيد.اصل مهمي كه بايد حواستان باشد اينكه هر روز را با چند روز قبل مقايسه كنيد.اگر به اصول قبل عمل كرده باشيد خواهيد ديد كه كار شما روند صعودي دارد.
اصل هفتم:هيچ برنامه اي صددرصد قابل اجرا نيست.اگر ديديد هفتاد و پنج درصد برنامه ي خود را عملي كرديد اصلا دلسرد نشويد و خود را سرزنش نكنيد.عملكرد شما كاملا قابل قبول است.فراموش نکنید که برنامه ي صد درصدي نداريم.حتي شما دوست عزيز.تمام برنامه را هم اجرا كنيد خواهيد ديد كه تمام آن بطور كامل كار مفيد نبوده.يك ساعت مطالعه براي درس فلان نوشته ايد در حاليكه دو دقيقه اش را صرف كارهاي جانبي مثل برداشتن كتاب جابجايي كتابها و… گذشته پس در واقع يك ساعت مطالعه نبوده.از اين جهت گفته ميشود هيچ برنامه اي صددرصد عملي نيست.

◈❖••❖••❖💠❖••❖••❖◈

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEEX2lmtra8bbh-SYA


موضوعات: جوان, حوزه
   چهارشنبه 23 فروردین 13962 نظر »

 گام سوم: برنامه ریزی

شايد مكرر اتفاق افتاده كه قلم و كاغذ برداشتيد و اين مطالب را روي كاغذ نوشته ايد:

بعنوان مثال

۵ بیداری

۵_۶ نماز صبح و نیایش

۶_۷:۳۰ صبحانه و آماده شدن برای حوزه

۷:۳۰_۸ مطالعه درس فلان

۸_۹ کلاس فلان

۹_۱۰:۵مباحثه فلان

۱۰:۱۵_۱۱ مطالعه درس فلان

۱۱_۱۲ کلاس فلان

۱۲_۱ مباحثه فلان

.

.

.

.

دوستان عزيز اين ها برنامه ريزي نيست كه بارها شما انجام داده ايد.اسم اينها خيال بافي است.خيال بافي هايي كه هيچگاه عملي نميشوند و همواره شما در حسرت عملي شدن اينها باقي ميمانيد و خيال ميكنيد كه عيب از بي ارادگي شماست در حاليكه اصلا برنامه ريزي راهش اين نيست.برنامه ریزی روش دارد.حساب و كتاب دارد.نه تنها طلاب.بلكه تمامي دانش آموزان،دبيرستاني ها،دانشجويان همه و همه بارها اين روش را براي برنامه ريزي انتخاب كرده اند و هيچيك هم به نتيجه نرسيده اند.بايد اعتراف کرد كه اين ره سر از نا كجا آباد در مي آورد.برنامه ريزي بايد بر اساس واقعيتها انجام شود نه بر اساس آمال و آرزوها و خيال بافي ها و توهمات.

مدلي كه در ادامه به خوانندگان محترم براي برنامه ريزي ارائه خواهد شد تماما حاصل تجربه است و واقعا هر جا كسي اندكي همت كرد با اين روش به بهترين شكل ممكن به نتيجه رسيد و بعید است در کتابها و کلاسهای متداول مشاوره و برنامه ریزی یافت شود.
🔸اصول در برنامه ریزی 

اصل اول:(تنها و تنها خودتان هستید که میتوانید بهترین برنامه رابرای خودتان بنویسید)

هركس فقط خودش ميتواند براي خودش برنامه ريزي كند. برنامه ريزي كار هيچكس حتي بهترين مشاورها نيست.هرچند مشاور در طراحي آن ميتواند به شما كمك كند.اما از آنجاييكه مشاور خصوصيات شما را بطور مطلوب در حدي كه بتوان با ان براي فرد برنامه ريزي كرد نميداند، مسلما همانطور كه ميتواند مشاور خوبي در نوشتن برنامه ي شما باشد،نميتواند برنامه نويس خوبي براي شما باشد.مثلا مشاور نميداند كه كشش بدني شما چقدر است.لذا نميتواند براي شما برنامه ريزي كند كه مثلا روزي 12 ساعت كار علمي داشته باشيد.يا نميتواند براي شما تعيين كند شما يك ساعت به ظهر فلان درس را براي فلان مدت مطالعه كن.چرا كه اصلا ممكن است در آن ساعت ذهن شما آمادگي يادگيري درسهايي از آن قبيل را نداشته باشد.اينها صرفا مثال است و با قاطعیت میتوان گفت که فقط خود شماييد كه ميتوانيد با در نظر گرفتن تواناييها و واقعيتهايي كه از توان و اراده ي خود ميدانيد براي خود برنامه ريزي كنيد.مشاور فقط ميتواند در گوشه اي و در جزيي از كار شما را ياري كند و الا عمده ي كار به دست خودتان است.
اصل دوم(واقع بینی نه ایده آل گرایی)

برنامه بايد بر اساس توان و اراده ي افراد نوشته شود نه بر اساس تخيلات و ايده آل هايي كه شما در ذهن داريد.بله همه دوست دارند روزي 16 ساعت كار علمي داشته باشند.اما مسلما همه نميتوانند اين را عملي كنند.اگر كسي ميداند در روز مثلا بيش از 4 ساعت اهل مطالعه نيست و بخاطر ايده آل هايي كه در ذهن دارد آمد و 8 ساعت در برنامه گذاشت با اين توجيه كه از اين به بعد حتما اجر ا ميكنم اين برنامه خيلي عمر كند يك هفته است و شايد يك روز هم اجرايي نشود و نهايتا سر از سطل آشغال در مي آورد.

هميشه بخاطر داشته باشيم برنامه اي اميد عملي شدنش هست كه واقع بينانه نوشته شود.برنامه ی آرمان گرایانه همانگونه که نوشتنش آرمان گرایانه بوده ،اجرایی شدنش هم بیش از یک آرمان نیست.برنامه ی واقع بینانه است که واقع بینانه نوشته میشود و به واقعیت هم میرسد و اجرا میشود.

◈❖••❖••❖💠❖••❖••❖◈

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEEX2lmtra8bbh-SYA


موضوعات: جوان, حوزه
   چهارشنبه 23 فروردین 13962 نظر »

 اصول برنامه ریزی
همراهان محترم، قبل از اینکه گام سوم را خدمت شما عارض شوم، مقدمه ای را ذکر میکنم که خالی از لطف نیست. کسی که اراده کرد تا در زندگی طلبگی و دوران سربازی امام زمان عج،از روزمرگی های دلسرد کننده خلاص شود و شیرینی زندگی هدفمند و طلبگی با برنامه را بچشد،گام اول که اراده و خواستن بوده راپشت سرگذاشته.

در گام دوم باید تلاش کند .آن هم تلاش روشمند.

حالا تلاش روشمند چیست؟؟؟

در اینجا بحث ما مربوط به روشمند کردن تلاش است. اساسا تفاوت مدلی که اینجا مطرح میشود با سایر روشها همین نحوه ی روشمند کردن تلاش است.

اولین حرکت در روشمند کردن تلاش برنامه ریزی است.

طلبه ای که برنامه ریزی ندارد هیچ بهره ای از موفقیت نخواهد برد.فرق طلبه با برنامه و بی برنامه در این است که طلبه با برنامه اوست که بر زمان سوار است. اوست که زمان را مدیریت میکند.اما طلبه بی برنامه اسیر زمان است.زمان هرطور که خواست او را بدنبال خود میکشد.تا لنگ ظهر خواب است.چشم برهم زدنی میبیند شب شد و هیچ کار نکرده و به روز مرگی افتاده است.

امیدواریم شما مصداق حرف ما نباشید. اما اگر با خواندن این جمله آه کشیدید و خود را مصداق آن یافتید بدانید که نویسنده ی این سطور هم روزی مثل شما بوده و با روشی که در ادامه خواهد آمد بکلی آن دوران تاریک را از صفحه زندگی محو کرده است.

با این مقدمه مهمترین نقطه ی عطف در روشمند کردن تلاش و قدم در مسیر موفقیت را بیان میکنم

◈❖••❖••❖💠❖••❖••❖◈


موضوعات: جوان, حوزه
   چهارشنبه 23 فروردین 13961 نظر »

 گام دوم:

بعد از اینکه طلبه اراده کرد که وضع خود را از روزمرگی عبور دهد و با قدم گذاشتن در مسیر موفقیت روزهای آتی خود را با برنامه ریزی بگذراند و حلاوت و شیرینی استفاده صحیح از وقت را بیاموزد،بعد از اینکه به معنای واقعی و از صمیم قلب به مرحله ی"خواستن رسید بدان معنی است که گام اوّل برای تغییر دادن شرایط را برداشته است.

در گام دوّم کسی که اینچنین اراده ای کرده است باید تلاش کند.

مشکل اینجاست که همه خیال میکنند برای موفقیت تلاش کافی است.فکر میکنند همینکه اراده کردند و با اراده تلاش کردند دیگر کار تمام است.فکر میکنند چون تلاش میکنند لزوما باید موفق هم بشوند.استدلال هم میکنند که لیس للانسان الّا ماسعی.همه ی اینها در جای خود درست است.

اما دوستان نکته ی بسیار کلیدی که خیلی ها از آن غافل هستند و کمتر کتابی و کمتر مشاوری به آن اشاره میکند این است که تلاش لازم است.اما تلاش به تنهایی کافی نیست.

برای موفقیت صرف تلاش کافی نیست.بلکه باید” تلاش روشمند” داشت.

فرق تلاش روشمند با تلاش بطور مطلق را دریک مثال واضح بیان میکنیم.

در مسابقات المپیک در رشته ی دو میدانی ماده ای وجود دارد بنام دو بامانع که دوندگان باید مسافتی را که موانعی در آن قرار داده شده طی کنند و موانع را با موفقیت پشت سربگذارند.

یک دونده سر را بالا میگیرد.شرایط را رصد میکند و بر اساس شرایط شروع به دویدن میکند.او که سر بالا و با چشم باز و اشراف بر پیرامون خود می دود، چه بسا در بخشی از مسیر سرعت را کم کند و بخشی سرعت را زیاد کند.او همه ی این کارها را میکند.چون وصول به هدف را در گرو این میبیند که تلاشی هدفمند و روشمند داشته باشد.چه بسا روشمندی تلاش ایجاب کند که گاهی سرعت را کم کند که بتواند از موانع با موفقیت عبور کند و گاهی سرعت را زیاد کند.

در مقابل دونده ای را تصور کنید که از همان ابتدا همه ی همّ و غمش را بگذارد روی تلاش فراوان و با سرعت هر چه تمام تر دویدن.سر را پایین می اندازد و فقط میدود.

دوستان تصور شما از نتیجه ی این مسابقه چیست؟بنظر شما کدام یک میتواند به موفقیت برسد؟

اگر به صرف تلاش باشد دونده ی دوم که با سرعت تمام در صدد طی مسیر است مسلما تلاش بیشتری کرده است.اما واقعیت این است که این دونده نه تنها به موفقیت نمیرسد،بلکه چه بسا تلاش غیر روشمندش باعث شود که در اثر برخورد باموانع تعادل خود را از دست به دهد و نه تنها به هدف نرسد بلکه قربانی راه هدفش شود.

در مقابل دونده ای که سربالا و با چشم باز تلاشش را روشمند و هدفمند کرد درمقام احتمال از شانس بسیار بیشتری برای کسب موفقیت برخوردار است.اگر چه او در مواقعی از مسابقه کمتر دوید.کندتر دوید.کمتر تلاش کرد.اما چون تلاش او روشمند بود و موفقیت و وصول به هدف مرهون این بود که گاهی سرعت را کم و دقت را زیاد کند از اینرو چون تلاشش روشمند بود به موفقیت هم نزدیکتر شد.
داستان خیلی از ماطلبه ها داستان همین دوندهاست.گاه که تصمیم برتغییر میگیریم صرفا تلاش را کلید موفقیت میدانیم.باید دانست تلاش لازم است.اما کافی نیست.

تلاش روشمند است که موفقیت ما را تضمین میکند.

این واقعیتی است که رعایت نکردنش باعث شده بسیاری از ما طلبه ها پس از مدتی تلاش غیرروشمند سرخورده،خسته و دلسرد شویم.

اینکه تلاش چگونه روشمند میشود انشااالله موضوع پست های بعد خواهد بود.
خلاصه:

گام اول در مسیر موفقیت:اراده و خواستن

گام دوم:تلاش روشمند

◈❖••❖••❖💠❖••❖••❖◈

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEEX2lmtra8bbh-SYA


موضوعات: جوان, حوزه
   چهارشنبه 23 فروردین 1396نظر دهید »

 گام اول:

اولین گام برای حرکت بسوی موفقیت “اراده است".تا کسی اراده نکند،تا کسی نخواهد،تا کسی نپذیرد که تا نخواهد چیزی عوض نمیشود و باید خواست تا کاری بشود،آش همان آش است و کاسه همان کاسه.

خیلی ها زبانشان میگوید میخواهیم خوب درس بخوانیم.ولی عملشان نمیگوید.

طلبه ای که تفریح و سرگرمی را به درس خواندن ترجیح میدهد یعنی نمیخواهد.طلبه ای که سریال شبانه اش اگر ده دقیقه اش را از دست بدهد صد آه میکشد و یکساعت به تلویزیون میچسبد یعنی نمیخواهد.طلبه ای که خیلی کارهای غیر علمی او روی روال است، گردش و گعده های اضافی و چیزهای دیگرش سرجا هست ،اما مطالعه و درس خواندنش باری به هرجهتی،یعنی نمیخواهد.

اگر از این دسته هستیم اول باید اراده کنیم یعنی بخواهیم.

این درس اول موفقیت است.

ریشه ی مشکل بسیاری از طلاب و محصلین همینجاست:نمیخواهند…

اگر اینجا هستیم تا واقعا تغییری محسوس داشته باشیم گام اول را دست برداریم.یعنی بخواهیم.

خواستن یعنی درس مقدم بر تلویزیون.درس مقدم بر تلگرام.درس مقدم بر اتلاف وقت به کارهای بیهوده.

خواستن یعنی من،کتابهایم،کلاسهایم،خواندن ونوشتن و مباحثه کردنم.

و بقیه کارهای ضروری شخصی مثل خواب و خوراک و کارهای ضروری خانوادگی،یعنی با خانواده بودن.

پس گام اول= اراده برای تغییر وضع موجود

◈❖••❖••❖💠❖••❖••❖◈


موضوعات: جوان, حوزه
   چهارشنبه 23 فروردین 1396نظر دهید »

 

🔺ما مسئولیم …
1٩فروردین_سالگردشهادت_شهیدصدر

شهیدسیدمحمدباقرصدر

مغزمتفکراسلامی

نابغه_ای_که_نمی شناسیم


موضوعات: شهدا, حوزه , بصیرت
   یکشنبه 20 فروردین 13961 نظر »

 🔴

🔵 توَّرُک و اعتکاف را یاد گرفته‌اند، امّا…
⭕️سال‌ها پیش که تازه برای تحصیل دروس حوزوی به قم آمده بودم، بزرگ‌ترین مشکلم فهم دینداری قمی‌ها و بویژه طلبه‌ها بود. گرچه من در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمده بودم و از سن ده‌سالگی تکالیفی چون نماز و روزه را انجام می‌دادم؛ ولی در دینداری طلبه‌های بالاتر و برخی مردم قم چیزهایی بود که من و احتمالاً مردمان شهر کوچکمان با آن‌ها آشنا نبودیم. برای نمونه در ماه رجب طلبه‌ها و مردم در حرم حضرت معصومه (س) دعای “یا من ارجوه” می‌خواندند و در پایانش هم‌زمان با یک دست ریش خود را می‌گرفتند و انگشت اشاره دست دیگر را به طرفین تکان می‌دادند. اوایل من خیلی شگفت‌زده شده و معنای این کار را نمی‌فهمیدم؛ بعد که یاد گرفتم گویا این کار از مستحبات دعاست، کلّی غصه خوردم که چرا مردم شهرمان این عمل مستحب را بلد نیستند! برای همین هم وقتی اواخر ماه رجب به شهرستان رفتم، اولّین کارم این بود که این عمل مستحبی را به مردم بیاموزم. احوال من در پاره‌ای امورات چون اعتکاف، و تورُّک (یعنی نمازگزار در حالت تشهّد، بر ران چپ بنشیند و روى پاى راست را بر کف پاى چپ بگذارد.)، و مواردی دیگر هم این‌گونه بود.

⭕️⭕️نوروز امسال که چند روزی در همان مسجد نماز خوانده و گاهی سخنرانی کردم، متوجّه شدم فاصله‌ی دینداری مردم آن شهر کوچک با قمی‌ها کم شده و آنان از کوچک‌ترین مستحبات نماز و … آگاهند. آن‌ها تورُّک می‌کردند و دعای ماه رجب را با تکان انگشت اشاره دست راست تمام می‌کردند، جمعه صبح‌ها دعای ندبه می‌خواندند، و آماده می‌شدند که اعتکاف را با شکوه بیش‌تری برگزار کنند. ولی آن‌چه بیش‌تر به چشم من ‌آمد آن بود که رفتار اخلاقی، صداقت، و اعتماد پیشین بین مردم وجود نداشت. کمتر کسی را دیدم که از دیگران بد نگوید. همکاری، دستگیری و کمک، احترام به بزرگ‌ترها، حفظ احترام روحانی مسجد به طور مشهودی کاهش یافته بود. 

@sadeghniamehrab

   یکشنبه 20 فروردین 1396نظر دهید »

💠در مکتب امام…..💠
 "احترام به استـاد" 

🌸حضرت امام خمینی(ره)،مدت هفت سال در محضر استاد با احترام كامل و به حالت دو زانو نشست. 
◀همچنين وقتی كه به زیارت قبر استادش مشرف شد، قسمتی از عمامه اش را باز كرد و با آن گرد و غبار قبر استادش را پاك كرد… 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
🌷 

   چهارشنبه 9 فروردین 1396نظر دهید »

KHAMENEI.IR:⛔️ اگر عمامه سرمان گذاشتیم و اهل دنیا بودیم کار خراب می‌شود
🔻رهبرانقلاب: اگر ما عمامه‌ای‌ها درست نقش خود را بشناسیم و بتوانیم آن را ایفا کنیم، دنیا را آباد خواهیم کرد. ماها گاهی کوتاهی می‌کنیم؛ سراغ همان راه‌هایی می‌رویم که اهل دنیا رفته‌اند؛ آنگاه کار ما خراب می‌شود.

🔹یک تاجر، یک زمین‌دار، یک زمین‌خوار، یک مقاطعه‌کار، چه عمامه سرش باشد، چه شاپو سرش باشد، چه کراوات ببندد، چه تسبیح دست بگیرد؛ بالاخره حقیقت او که فرق نمی‌کند.

🔺اما اگر عمامه سرمان گذاشتیم و دنبال همان کارهایی بودیم که پاپیون زن‌ها و کراوات زن‌ها و بقیه‌ی اهل دنیا دنبال آن هستند، ما هم مثل آنها هستیم. لباس که تغییر اساسی ایجاد نمی‌کند؛ باید دید دل، جایگاهِ چیست. ٨٣/١٠/٢

   سه شنبه 8 فروردین 1396نظر دهید »

 ✅  خاطره ای از رهبر انقلاب در سالگرد حمله به مدرسه فیضیه :
بعد از ماجرای فیضیه با طلبه ها که مباحثه مي كردم و می پرسیدم چرا مبارزه نمي كنيد؟ … فوراً استناد مي كردند به حادثه [مدرسه فيضيه ] قم كه ديديد چه كار كردند؟ قم را نابود مي كنند، طلاب را مي كشند و زحمات آشيخ عبدالكريم حائري(موسس حوزه علمیه قم) از بين مي رود اما امام با نامه خود در 13 فروردین این باور و ترس را شکستند، ایشان در آن نامه حکومت را محکوم و اسدالله علم،نخست وزیر وقت، را استیضاح و تحقیر کرد. در همان نامه بود که امام خطاب به علمای تهران و دیگران فرمودند:"اصول اسلام در معرض خطر است. قرآن و مذهب در مخاطره است. با اين احتمال تقيه حرام است و اظهار حقايق، واجب ولو بلغ ما بلغ.”

بعد از انتشار این نامه طلبه ها با رفتن امام در فیضیه به آنجا باز می گشتند و مراسم بزرگداشت شهدای فیضیه را برگزار می کردند. این مراسم ها در ایجاد روحیه انقلابی گری و مبارزه در طلبه ها خیلی موثر بود.
🔴 برداشت شده از کتاب شرح_اسم ، خاطرات مقام معظم رهبری

   پنجشنبه 3 فروردین 1396نظر دهید »

💌 نامه غیر اداری استاد قرائتی به همکاران خود:

❇️ توصیه‌های کاربردی‌تبلیغی به طلاب و روحانیون در ایام نوروز
استادقرائتی با ارسال نامه‌ای به دفتر مدیر حوزه‌های علمیه، از طلاب و روحانیون خواسته است از فرصت نوروز برای اصلاح امور دینی، مذهبی، معیشتی، تحصیلی و نیز رفع کدورت های خانواده ها استفاده نمایند.
متن نامه این مفسر قرآن به دفتر آیت الله اعرافی، تحت عنوان «نامه‌ای غیراداری از همکار و دوست شما» به شرح ذیل است:🔻
بسم الله الرحمن الرحیم

نامه‌ای غیر اداری از همکار و دوست شما
سلام‌علیکم

ایام عید و همه اعیاد بر شما مبارک باد
🔰افرادی هستند که از همه فرصت ها استفاده می کنند و افرادی که فرصتها را از دست می‌دهند، ما از کدام هستیم؟ عید نوروز، هوای مطلوب، تعطیلات، مهمانی، صله رحم، لباس نو، سفر و سیاحت، فرصت های مهمی است.

شما همکار عزیز در طول سال به کارهای تربیتی رسمی و شناخته شده مشغولید، می‌توانید از این فرصتها کارهای غیررسمی، ولی گاهی عمیق‌تر از رسمی، در لابلای تفریح و دید و بازدید انجام دهیم، از جمله:🔻
1️⃣ از افراد محبوب و متمکن فامیل بخواهیم دور از چشم دیگران جلسه ای خصوصی برگزار و بعضی از مشکلات فامیل را حل کنیم. برای آنان اگر می توانید به نوعی ایجاد اشتغال کنید و اگر در میان آنان کسی زندان است، برای آزادی او تدبیری کنید.
2️⃣ نوجوانانی که در درس ضعیف بوده و نگران امتحانات دوماه دیگر آنان هستیم را خصوصی دعوت کنیم و تحصیل کردگان فامیل(فرهنگیان-دانشجویان) لحظاتی دروس مشکل آنان را کمک و برای امتحانات، آنان را از نگرانی بیرون آوریم.
3️⃣ اگر در میان فامیل کدورتی است و افرادی با یکدیگر قهر هستند، از طریق افراد محبوب یا مهمانی ویژه و یا هر راهی که می شود، تلاش کنیم آنان را آشتی دهیم.
4️⃣ در لابلای دید و بازدیدها برای افراد بی همسر تدبیر و مشورتی شود که بهترین واسطه گری در اسلام، واسطه گری در امر ازدواج است.
5️⃣ در بسیاری از جلسات به اوضاع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، ممکن است انتقاداتی وارد شود که ما باید اولاً دقت کنیم که انتقاد نابجاست یا بجا، اگر انتقاد صحیح است، اشکالات را توجیه نکنیم، زیرا توجیه لغزش ها، حماقت است.
ولی وجود اشکال دلیلی برکناره گیری از مسئولیت ها نیست، زیرا انقلاب ما کودتای گروهی خاص نبود، بلکه قیام صدها هزار شهید و جانباز و اسیر بوده و نادیده گرفتن این همه سرمایه خیانت است و وظیفه ماست که از ضعف ها بکاهیم و نارسایی ها را تکمیل کنیم، کوتاه سخن اینکه:
🔹توجیه اشتباه، حماقت است.

🔹تضعیف، خیانت است.

🔹تکمیل، رسالت است.
6️⃣ در دید و بازدیدها به منکراتی می رسیم که افراد صاحب نفوذ باید رسالت خود را انجام دهند.
7️⃣ در دید و بازدیدها ممکن است به سئوالاتی برسیم که می توانیم آن سئوال یا اشکال را یادداشت کنیم و بعداً با تماس با فرهیختگان، پاسخ را دریافت و شبهه پیش آمده را حل کنیم.
8️⃣ ممکن است در میان بستگان افرادی نسبت به نماز تارک یا کاهل یا جاهل باشند، از این فرصت با آموزش و تذکرات رابطه آنها را با خدا تقویت کنید.
9️⃣ در میان صدها هزار سفر سعی می کنیم به مسافرین، در راه مانده(ابن سبیل) کمک کنیم و گاهی از خادمین در جاده(پلیس، هلال احمر، اورژانس و …) حتی المقدور اگر می شود با کلمه ای تشکر کنید.
🔟 در میان این دید و بازدیدها به بستگان ضعیف و گمنام توجه بیشتری کنیم و حتی می توان کمک های خود را به اسم عیدی به آنها برسانیم.
همکار عزیز ده ها نمونه کار مفید را می توان در لابلای دید و بازدیدها انجام داد و چون انجام این کار براساس بخشنامه و اجبار و شرح وظایف نیست و فقط برای خداست، حتماً از نصرت ها و امدادهای الهی بهره مند خواهیم شد، زیرا خداوند وعده داده که (ان تنصرو الله ینصرکم و یثبت اقدامکم) و یقین بدانیم که وعده الهی حتمی است.
دوست و ارادتمند و همکار شما

محسن قرائتی
—————————

   چهارشنبه 25 اسفند 13951 نظر »

 


امام خمینی(ره):

توجه داشته باشید کی دارد خرابکاری میکند به اسم اسلام؛ اگر عمامه سرش است بزنیدش کنار ، خود معممین بزنندشان کنار

صحیفه امام جلد 12،ص 470


موضوعات: سیاسی, حوزه , بصیرت
   یکشنبه 22 اسفند 13951 نظر »

 احترام_به_جسم 
متأسفانه خودشيفتگي يك بيماري در جامعة ما است و بچه هاي ما به سرعت در اين مسير طي مي كنند ، درست مثل تيزهوشي . زماني انسان بايد متوجه شود زيبا است كه قدرت صحيح استفاده از اين زيبايي را داشته باشد. و همينطور در مورد تيزهوشي . 
در كشورهاي اروپايي كودكان تيزهوش را فقط معلم و مسئولين مدرسه مي شناسند حتي به والدينش هم نمي گويند تا رفتار طبيعي اين كودك از او گرفته نشود و ارتباطش با همسالانش دچار اختلال نشود. ميانگين نمرهاي آن ها را از ميانگين كلاس پايين تر مي گيرند تا مغرور و خودشيفته نشوند ؛ وقتي وارد دانشگاه شدند به آنها گفته خواهد شد كه از هوش بالايي برخوردارند چون به مرحله اي رسيده اند كه ديگر توانائي و قدرت استفاده از اين خصوصيت را دارند .
اما متأسفانه ما در ايران بچه های 6 و 8 ساله را كه حتي تيزهوش نيستند با يك سري ضوابط اشتباه برچسب تيزهوش مي زنيم و به همه ي جنبه هاي زندگي اين كودك آسيب مي رسانيم .
[استادسلطانی] 

   جمعه 20 اسفند 1395نظر دهید »

 🌹بزرگان چه جملاتی را زیاد تکرار می‌کردند؟
🌸 آقای اشتهاردی می‌فرمود: حضرت امام در درس اخلاق خود چند جمله را تکرار می‌کرد از جمله، هرکس به جایی رسیده است از اول مواظب بوده است و خودرو نمی‌شود مهذب شد. 
🌸آقای میانجی این جمله را زیاد تکرار می‌کرد: شما گناه نکنید، راه را نشانتان می‌دهند، آن مرحوم با این جمله می‌رساند که در تهذیب احتیاج به استاد نیست و استدلال می‌کرد به این حدیث (که هرکس یک عیب خود را اصلاح کند خداوند ده عیب او را به او نشان می‌دهد و اگر ده عیب خود را اصلاح کند صد عیب او را به او نشان می‌دهد).
🌸حضرت آیت‌الله مشکینی این جمله را زیاد تکرار می‌کرد که به هر آنچه که می‌دانید عمل کنید: اطلب العلم باستعماله ومن عمل بماعلم ورثه الله علم مالایعلم‌، با عمل به علم، آن را بجوی وکسی که به آنچه می‌داند عمل کند‌، خداوند آنچه را نمی‌داند به او می‌آموزد (‌بحار، ج78، ص189)
🌸 حضرت آقای بهجت چندجمله را زیاد تکرار می‌کرد از جمله: استاذک علمک، استادت علم توست.
🌸 حضرت علامه طباطبایی دوجمله را زیاد تکرار می‌کرده اول اینکه ما از کتاب خدا چه می‌فهمیم و دوم اینکه اعتبارات دنیا نوعا وفا نمی‌کند و اگر وفا بکند تا دم قبر است بعد از آن مائیم و ابد ما هستیم که هستیم، آقای حسن زاده می‌فرماید این جمله راچنان می‌گفت که هم خود به بهت می‌رفت وهم حضار!.

   دوشنبه 16 اسفند 1395نظر دهید »

 

✳️کی قرار است دست به کار شویم؟!!

   دوشنبه 16 اسفند 13952 نظر »

 ‍

✅شک مقدس 
🔳استاد شهید مطهری:

🔹 تا زمانی که انسان در سنن محیطش و در تقالید پدران ومادران تردید نکند،هرگز موفق به تحقیق نخواهد شد. 

🔹من این شک را«شک مقدس» می‌نامم، یعنی شکی که برای تحقیق ومقدمه تحقیق است. 

📚 15 گفتار، ص212

___________________________

   دوشنبه 16 اسفند 1395نظر دهید »

 

🔷چرا پیغمبران از ما کمتر مرید داشته اند؟!

   دوشنبه 16 اسفند 13951 نظر »

 ‍

✅آخوند بی بند و بار!
🔻قبل از اینکه متن مختصرم را بخوانید، خودم را تبرئه کنم از اینکه تعبیر “آخوندهای بی بند و بار” از نگارنده نیست. اصطلاحی است که امام خمینی (ره) برای یک اشتباه و بی نظمی خیلی خیلی کوچک مرحوم سید احمدآقا به کار می برند. نهیبی که امام زده اند نشانگر عدم تحمل ایشان در کوچکترین بی نظمی است.

📩بسمه تعالى‏

احمد عزيزم‏

مرقوم بى‏ تاريخ شما رسيد. من نمى‏ دانم چرا به اين زودى از آخوندهاى بى‏ بند و بار شدى! پس از اين، اول فوق نامه را تاريخ بگذار، بعد شروع كن… (صحيفه امام، ج‏2، ص376)

🔹عتابی با این ادبیاتِ بسیار تند، قبل از اینکه ناظر به سید احمدآقا باشد، خطاب به تمام طلبه هاست که از این وظیفه ی انسانی-طلبگی غفلت می کنند. باشد که لقب “بی بند و باری” به ما نچسبد. نظم، از نشانه های تقواست و از اصول موفقیت؛ و بی نظمی نشانگر عدم شخصیت متعالی.

راستی نمی دانم اگر امام عزیز، امروز حوزه های ما و بی نظمی ها و تساهل این روزهای ما رو می دیدند؛ چه تعبیری به کار می بردند!

▪️نویسنده: هادی چیت ساز

__________________________


موضوعات: جوان, حوزه
   دوشنبه 16 اسفند 13952 نظر »

✅از شیوه های نو، نباید ترسید!!
✳️آیت الله العظمی امام خامنه ای(دام ظله العالی):

❇️ از شيوه‏هاى نو در آموزش علم، در تعليم علم، در گسترش علم، در توليد علم نبايد ترسيد؛ از شيوه‏هاى نو نبايد واهمه كرد! 

❇️هدف وقتى پرداختن به علم است، حقيقتاً دنبال علم هستيم و زمام كار دست افراد عالم است، شيوه‏هاى نو هر جور كه باشند، قابل قبولند!

 بیانات معظم له، ۱۳۸۹/۰۸/۰۲

____________________

   دوشنبه 16 اسفند 13951 نظر »

🔷خیلی حرفهاست که برای انسان بی فایده و پوچ است!!
🔲حضرت آیه الله العظمی خامنه ای -دام ظله-

🔹خیلی از حرف ها هست که معلومات انسان را زیاد می کند، اما برای انسان مفید نیست. 

🔹هیچ عیبی ندارد که الآن همه ی این جمعیت آگاه باشید که اجزا ریزِ سنگ هایی که در کوه های آتشفشانی کره ی ماه هست، اینها چه جوری ترکیب شده. بدانید بد است؟ اما آیا مفید است؟ نه. 

🔹بسیاری از معلوماتی که ما دنبالش می دویم، یا ما را دنبالش می دوانند، از این قبیل است. بعد از آنی که نشستیم، گوش کردیم، حرف زدیم، مطالعه کردیم، تحقیق کردیم، قلم زدیم، عمرمان را به آخر رساندیم، بعد که نگاه می کنیم، می بینیم انبوهی از معلومات پوچ، معلومات بی فایده، نه یک قدم ما را به بهشت نزدیک کرد و به رضوان الله، نه یک قدم ما را به جامعه ی صحیح و اصیل اسلامی در این دنیا نزدیک کرد، هیچ کار نکرد. چرا فقط این فایده را داشت که بتوانیم به خودمان ببالیم، معتقد باشیم که خیلی داناییم، خیلی عالمیم و دریچه ی فراگیری را روی خودمان ببندیم و دیگر چیزی از کسی یاد نگیریم، این فایده را فقط داشت.

📚طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن ص 441

 __________________________

   دوشنبه 16 اسفند 13951 نظر »

🔵 علم را تا آنجایی که می شود از زوائد پیراسته کنید!

 

🔳 حضرت آیه الله العظمی امام خامنه ای -دام ظله-

🔹حوزه های علمیه، باید کانون علم بمانند ما باید هر چه در توان داریم علم را خالص تر و صاف تر و از زوائد پیراسته تر کنیم .

🔹 علم مثل درختی است که یکی از موجبات رشد آن هرس کردن و چیدن زوائد آن و اجازه ندادن به رشد شاخه های زیادی و بوته های مزاحم است.

📅1368/12/2
___________________________


موضوعات: پیام آفتاب, حوزه
   دوشنبه 16 اسفند 13952 نظر »

🔳مقام معظم رهبری -دام ظله-

🔹امروز شما اگر عالم هم باشید، بسیار با تقوا هم باشید، اما زمانتان را نشناسید، آن وقت آسیب پذیر و لغزش پذیر و کم فایده خواهید بود؛ آن طوری که دیگر حکایتش فصل مفصلی است؛ «العالم بزمانه لا تهجم علیه اللّوابس».

🔹 ما کسانی را دیدیم که عالم هم بودند، بی دین هم نبودند، اما در دورانی که می توانستند برای اسلام و مسلمین مفید واقع بشوند، مفید واقع نشدند؛ بعضاً حتّی خدشه ها و ضررهایی هم وارد کردند!

📅1370/11/30

__________________________

   دوشنبه 16 اسفند 13951 نظر »

 

مرحوم مرعشى نجفى چون دكمه ايرانى دربازار نبود به خياط گفته بود بجاى دكمه از گره در دوخت لباسش استفاده كند. 


موضوعات: حوزه , بصیرت, اقتصادی
   دوشنبه 16 اسفند 13951 نظر »

 ‍

🔴باید پاسخگو باشیم!!
🔳استاد رحیم پور ازغدی:

🔹وقتی دختر و پسر در آستانه بلوغ وارد فضای مجازی بدون قید و شرط می شوند و تصاویر و ویدئوهایی را تماشا می کنند که نافی حریم اخلاقی است، دیگر نمی توان آنها را کنترل کرد.

🔹پاسخ تک تک افرادی که به واسطه این فضا دچار انحرافی اخلاقی می شوند را باید بدهیم!!

🔹در برخی شبکه های مجازی ما اکنون آموزش همجنس بازی به دختران و پسران داده می شود!!

📅1395/11/26

🌐به نقل از پایگاه خبری مشرق

___________________________

   دوشنبه 16 اسفند 1395نظر دهید »

 ‍

✅آزادی بیان در سیره ی اهل بیت
🔳استاد شهید مطهری-رضوان الله علیه-

🔹اﮔﺮ ﺩﺭ ﺻﺪﺭ ﺍﺳﻼﻡ ﺗﺎ ﻛﺴﻰ ﻣﻰﺁﻣﺪ ﺩﺭ ﻣﺪﻳﻨﻪ ﻣﻰﮔﻔﺖ: ﻣﻦ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﺪﺍﺭﻡ، ﻣﻰﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺑﺰﻧﻴﺪ، ﺑﻜﺸﻴﺪ! ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺍﺳﻼﻣﻰ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺷﺖ! ﺍﺳﻼﻡ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺩﻟﻴﻞ ﺑﺎﻗﻰ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺷﺠﺎﻋﺖ ﻭ ﺻﺮﺍﺣﺖ ﺑﺎ ﺍﻓﻜﺎر ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﻮﺍﺟﻪ شده.   

🔹دﺭ ﻣﺠﻠﺴﻰ ﻛﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺿﺎ ﺷﺮﻛﺖ ﻛﺮﺩﻩﺍﻧﺪ، ﺑﺒﻴﻨﻴﺪ ﻳﻬﻮﺩﻯ ﺑﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺿﺎ ﭼﻪ ﻣﻰﮔﻮﻳﺪ؟! ﻣﺴﻴﺤﻰ ﭼﻪ ﻣﻰﮔﻮﻳﺪ؟! ﺯﺭﺩﺷﺘﻰ ﭼﻪ ﻣﻰﮔﻮﻳﺪ؟! ﻭ ﻣﺎﺩﻯ ﻣﺴﻠﻚ ﭼﻪ ﻣﻰﮔﻮﻳﺪ؟! ﺣﺮﻑﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﻰﮔﻔﺘﻨﺪ ﻭ ﺿﺒﻂ می ﺷﺪﻩ ﻭ ﺍﻳﻦ ﻃﻮﺭ ﺑﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﺍﺳﻼﻡ ﺑﺎﻗﻰ ﻣﺎﻧﺪﻩ. 

🔹ﺩﺭ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﻫﻢ ﺍﺳﻼﻡ ﻓﻘﻂ ﻭ ﻓﻘﻂ ﺑﺎ ﻣﻮﺍﺟﻬﻪ ﺻﺮﻳﺢ ﻭ ﺷﺠﺎﻋﺎﻧﻪ ﺑﺎ ﻋﻘﺎﻳﺪ ﻭ ﺍﻓﻜﺎﺭ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻭ ﻣﺘﻨﺎﻗﺾ ﺑﺎ ﺍﺳﻼﻡ ﻣﻰﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺣﻴﺎﺕ ﺧﻮﺩﺵ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺑﺪﻫﺪ.

📚مجموعه آثار استاد شهید مطهری ج.24 ص.129-130

___________________________

   دوشنبه 16 اسفند 1395نظر دهید »

 ‌

♨️خوشبختی یعنی اینکه طلبه باشی…

♨️جمله ی که شخص امام زمان پیرامون طلبگی فرمودند…
☑️مرحوم آقا سید حسین قاضى، مرد عجیبى بود در قم. بى آلایش، ناشناخته شده و عجیب . هم ملا بود و هم تشرف زیاد داشت و چیزهاى عجیبى از ایشان گاهى سر مى‏ زد. ایشان به یکی از خواص گفتند که جمکران خدمت آقا رسیدم،آقا فرمودند که خدا را به جیره خوارانم قسم بده تا دعایت مستجاب شود، 

گفتم آقا جیره خواران شما چه کسانى هستند،

 آقا امام زمان فرمودند: طلبه ‏ها

آیت الله مظاهری (حفظه الله) بعد از نقل این داستان می فرماید: و همین هم هست، ما راستى اگر هیچ چیز نداشتیم جز همین که امام زمان بگویند خدا را قسم به طلبه‏ ها این هم به این عنوان به جیره خواران من. لذا ما طلبه‏ ها از نظر شأن مقام خیلى بالا هستیم، قدر خودمان را نمى‏ دانیم…


موضوعات: حوزه
   دوشنبه 16 اسفند 1395نظر دهید »

 

رهبرانقلاب؛ 

«تأمل در ترکیب راهپیمایی ۲۲ بهمن مهم است. اکثر این جمعیت، دوران اختناق طاغوت، پیروزی انقلاب، امام و دفاع مقدس را ندیده‌اند اما با معرفت به خیابانها می‌آیند»
❣ 

   چهارشنبه 27 بهمن 1395نظر دهید »

 آیت الله حائری شیرازی(امروز):

☑️طلاب باید خود را وقف راه خدا کنند زیرا معنی واقعی طلبه شدن این است که انسان خود و استعدادها و توانایی های خود را وقف راه خدا کند و علامت قبولی طلبگی این است که انسان رشدیابد و نسبت به طلبگی رغبت و حوصله پیدا می کند.

☑️ازدواج به معنی خروج از من بودن و ورود به دوره ما بودن است

در گذشته در زمینه تربیت مادران کم کاری شده است و ماهیت ازدواج هنوز به خوبی بیان نشده است؛ باید این مبحث را بیان کرد که ازدواج به معنی خروج از من بودن و ورود به دوره ما بودن است؛ متاسفانه خیلی از پدر و مادر ها که ازدواج می کنند نمی دانند از من وارد ما شده اند و با همان منیت خود وارد زندگی می شوند که نتیجه آن تنش و درگیری است. ازدواج زنده عطر عشق و رنگ نوازش دارد.وقتی عشق و نوازش می میرد ازدواج هم می میرد و اگر این مرده را دفن نکنند تعفن می کند و نه تنها زن و مرد بلکه جامعه را متعفن می کند.

☑️♨️رساله عملیه ازدواج باید توسط حوزه های علمیه نوشته شود؛ مدارس علمیه باید مواردی که باعث زندگی بهتر شود رابیان کنند.

 

   دوشنبه 25 بهمن 1395نظر دهید »

🔔؛

حکم_شرکت_نکردن_در_راهپیمایی
❓⬅️ ســؤال:
آیا شرکت کردن در راهپیمائی های بیست و دوم بهمن و روز قدس واجب است و شرکت نکردن حرام شرعی است؟

.

♦️پاســـخ♦️:

👇👇👇👇👇؛
✅ مقام معظم رهبری (دام ظله العالی):

شرکت نکردن اگر موجب تضعیف نظام اسلامى شود، حرام است.
✅ آیت الله مکارم (دام ظله العالی):

همراهی و شرکت کردن در اینگونه مسایل بر همه مسلمین لازم است.

و ایشان 🔹لزوم🔹 را در پاسخ به سوال دیگری اینگونه معنا کردند:

👇👇👇👇👇؛
❓🔆سوال🔆:

✳️ آیا شرکت در راهپیمایی های بزرگ واجب است؟

✳️ آیا لازم بودن چیزی واجب بودنش را می رساند؟
📝 پاسـخ: 

آری، لازم بودن به معنی واجب بودن است.
- - - - - -

مقام_معظم_رهبری_دام_ظله_العالی

آیت_الله_مکارم_دام_ظله_العالی


موضوعات: سیاسی, حوزه
   پنجشنبه 21 بهمن 1395نظر دهید »

 ​

🔴 امام خمینی (ره): 

ما طرفداری از عمامه نمی‌کنیم. ما طرفداری از اسلام می‌کنیم.
📚 صحیفه امام - جلد ۱۰ - صفحه ۲۷۹


موضوعات: حوزه
   پنجشنبه 21 بهمن 13951 نظر »

 ‍
🔲به فكر علاج بدبختيهاى مردم باشيد مباحثه به تنهائى فايده ندارد!!

🔲براى شما كه جز مساله گفتن تكليفى نداريد؛ خضوع، معنى و مورد ندارد!!

🔵آیت الله العظمی امام خمینی(قدس سره الشریف):

🔷شما نشسته‌ايد تماشا مى‌كنيد!! آخر شما بايد بيدار شويد، به فكر علاج بدبختيهاى مردم باشيد مباحثه به تنهائى فايده ندارد! مسأله گفتن به تنهائى دردها را دوا نمى‌كند! در شرايطى كه دارند اسلام را از بين مى‌برند، بساط اسلام را به هم مى‌زنند خاموش ننشينيد.

🔷بيدار شويد و به اين حقائق و واقعيتها توجه كنيد. به مسائل روز توجه كنيد. خودتان را تا اين اندازه مهمل بار نياوريد. شما با اين اهمال كاريها مى‌خواهيد كه ملائكه اجنحۀ خود را زير پاى شما پهن كنند؟ مگر ملائكه تنبل پرورند؟! … براى شما كه جز مساله گفتن تكليفى نداريد خضوع معنى و مورد ندارد!

🔹ولايت فقيه (امام خمينى)، ص: 145.

____________________

   پنجشنبه 21 بهمن 1395نظر دهید »


 امام خامنه‌ای در درس خارج فقه: «بعضی آقایان با ماشین 200 میلیونی به درس می‌آیند. عقل من که قد نمی‌دهد! طلبه و ماشین 200 میلیونی! اگر هم پول داشته باشی هم اسراف و حرام است.»


موضوعات: حوزه
   پنجشنبه 21 بهمن 1395نظر دهید »

 
…امروز که استکبار جهانی و نظام سلطه نقاب از چهره خشن و کریه خود برداشته بی اعتنا به قالب‌های به‌ظاهر فریب همیشگی خود اقدامات سخیف و بغض‌آلود خود را علیه مسلمانان به ویژه مردم ایران اسلامی صریحا اعلام داشته است پیام صریح امت اسلام به ویژه ایران اسلامی به آمریکا و مزدورانش این است که تا سلطه هست مبارزه خواهد بود و ماهرگز تسلیم و مرعوب سیاست‌های مستکبرانه آنها نخواهیم شد. پاسخ روشن و قاطع آنها را در 22 بهمن ماه 1395 خواهیم داد، انشاءالله


موضوعات: سیاسی, حوزه
   پنجشنبه 21 بهمن 1395نظر دهید »

 اگر طلبه نا امید شد حتی مراجع هم چیزی در دست نخواهند داشت!

  مقام معظم رهبری:

☑️من، توجه به اين طلبه هاى جوان را به شما آقايان محترم كه بحمد اللّه از فضلا و برجستگان هستيد، توصيه مى‏كنم.

☑️ اين طلّاب جوان، خيلى مهمند.

☑️ طلّاب، محور اداره‏ ى حوزه نيستند؛ اما در حقيقت محور اميدها و انرژى هاى بالفعل و بالقوه ‏ى حوزه‏ اند. 

☑️اگر طلبه نااميد شد، شما چيزى در دست نخواهيد داشت؛ مراجع هم چيزى نخواهند داشت. اين، نكته ‏ى مهمى است. سعى بشود كه طلّاب، مأيوس و مسأله ‏دار نشوند.


موضوعات: حوزه
   یکشنبه 17 بهمن 13951 نظر »

 

روحانی اگر درست شد همه چیز درست میشود و اگر خدای ناخواسته فاسد شد،فَسَدَالعال‍َم…


موضوعات: حوزه
   یکشنبه 17 بهمن 13952 نظر »

..امام صادق سلام الله علیه می فرمایند : 

کسی که احادیث ما را بسیار نقل می کند و دلهای شیعیان ما را با آن محکم می کند(و با نشر آن ها اندیشه های شیعیان ما را استوار سازد) از هزار عابد برتر و با فضیلت تر است.

 اصول کافی، ‏۱، ص۳۳.

   شنبه 16 بهمن 1395نظر دهید »

 ♨️ حضور طلاب ناآگاه در فضاي مجازي سم است…
🔻دو مسئله هجمه دشمنان به دين و كثرت مخاطبين در فضاي های مجازي باعث ضرورت تبليغ در فضاي مجازي است.

☑️هجمه دشمنان به دين و اسلام:

1⃣ ايجاد شبهات به طرز خيلي گسترده و زياد در فضاي مجازي.

2⃣ ترويج بحث فساد و فحشا در اين فضا.

3⃣ هجمه شديد دشمن به اركان نظام مقدس جمهوري اسلامي

مثل ولايت فقيه، حوزه علميه و وحدت مردم كه به شدت تحت تاثير فضاي مجازي قرار گرفته و لطمه وارد مي شود.

4⃣ سرگرم كردن مردم به لهو و لهب و بازداشتن از امور مهم كه همان اصل غافل سازي است.
☑️امروزه 25 ميليون گوشي هوشمند در دست مردم كشور قرار دارد از اين تعداد 23 ميليون كاربر ايراني روزي 79 دقيقه به طور متوسط به فضاي مجازي وارد مي شوند و اين يك فضاي بكري است كه يك مبلغ با يك سناريو نويسي و المان سازي تاثير زياد مي تواند داشته باشد.

☑️امروزه دشمن با ابزارهاي جديد وارد منزل و خانه ها شده است و ما بايد دفاع كنيم. امام علي (ع) فرمودند: ملتي كه در خانه خودش مورد هجمه و هجوم واقع مي شود خوار خواهد شد.

☑️در زمان كنوني طلابي كه آگاهي كامل دارند وارد فضاي مجازي نمي شوند و برخي از طلاب كه ناآگاه هستند وارد شده و باعث مشكلات عديده در پاسخ به شبهات و ديگر مسائل مي شوند. و حضور طلاب ناآگاه در فضاي مجازي يك سم است.

رهبري معظم انقلاب مي فرمايند: اگر مي توانيد هوشمندانه در فضاي مجازي تبليغ كنيد اشكال ندارد. امروزه حضور طلاب در فضاي مجازي مطلوب رهبري نيست.

راه روشن است و نقشه راه كامل ولي متاسفانه حركت صورت نمي گيرد در ضرورت مانده ايم.

☑️ابزاري كه در دنيا توليد مي شود وارد كشور خواهد شد و نمي توان جلوي آن ديوار كشيد تا وارد كشور نشود. آیت الله العظمی خامنه ای تاکید داشتند در اين خصوص قبل از وارد شدن ابزار به كشور بايد تدبير كرد.حضرت آيت الله خامنه اي تصرح دارند به این که آیا ذهني كه موشك مي سازد و 200 هزار كيلومتر برد دارد اين ذهن نمي تواند ابزاري بسازد از حالت انفعالي خارج شويم و به فعالي برسيم كه قطعا مي توانند. و اين تدابير در نظام انديشه شده است ولي عمل نمي شود.

   شنبه 16 بهمن 1395نظر دهید »

🔶از پیشرفت که نباید فقط لامپ مهتابیش را در اتاقمان بیاوریم!

   شنبه 16 بهمن 1395نظر دهید »

💢انقلابیون زیر فشار و تهدید مقدس نماها!!


موضوعات: سیاسی, حوزه
   شنبه 16 بهمن 1395نظر دهید »


انقلاب را بد به ما معرفی کرده اند… .


موضوعات: سیاسی, حوزه
   شنبه 16 بهمن 1395نظر دهید »

 

✅خیال نکنید تحصیل تنها از طریق رسائل و مکاسب است!


موضوعات: حوزه
   شنبه 16 بهمن 1395نظر دهید »


حوزه علمیه محکوم به انزواست! 


موضوعات: حوزه
   شنبه 16 بهمن 1395نظر دهید »

 

💢مقدس نماها می گفتند: مبارزه با شاه حرام است!


موضوعات: سیاسی, حوزه
   شنبه 16 بهمن 1395نظر دهید »

✴️ترتّب، اسلام است؟!!

✴️همین که جمع شویم و فقه و اصول بخوانیم، کافی است؟!!


🔷آیت الله العظمی امام خمینی(قدّس الله نفسه الزکیه):

🔹ما تكليف نداريم واقعاً؟! ما بايد به حال اين ملت بنشينيم نگاه كنيم هر چه‏ سر ملت مى‏آيد؟!

🔹همان برويم حرم و يك دعايى بكنيم؛ همين مقدار كافى است براى ما؟!

🔹مايى كه داريم در پناه اسلام و با بودجه اسلام زندگى مى‏كنيم، براى اسلام يك قدم نبايد برداريم؟ 

🔹«تَرَتُّبْ‏» اسلام است؟ 

🔹خوب آن هم سر جاى خودش، اما كافى است همين؟ 

🔹كفايت مى‏كند كه ما جمع بشويم در مسجد كذا و فقه و اصول بخوانيم؛ لكن غافل باشيم از همه جهات مسلمين؟  

  صحيفه امام، ج‏2، ص: 366

____________________


موضوعات: حوزه
   شنبه 16 بهمن 1395نظر دهید »

 ‍
✅های و هو و جنجال راه نیندازید!!

✅جواب بدهید اما حتی یک اهانت نکنید!

◾️حضرت آیه الله العظمی خامنه ای (دام ظله):

🔷اين طور نباشد كه اگر كسى بر خلاف نظر ما حرفى زد، ما هاى و هو و جنجال راه بيندازيم؛ نه، بايد اين آزادفكرى در حوزه باشد.

🔷 آرزوى من اين است كه اگر سخنى در معارضه‏ى با مبانى صحيح اسلامى در گوشه‏يى از جامعه، بر زبانى جارى مى‏شود - كه آن زبان، يا نااهل است، يا ناوارد، يا حتى مغرض - بيست نفر طلبه‏ى فاضل در بيست جا، پاسخ مستدل و منطقى او را بيان كنند. مقاله‏يى در فلان مجله نوشته مى‏شود، بيست نفر طلبه‏ى فاضل، در آنِ واحد، بيست مقاله بنويسند؛ اما حتى يك اهانت هم نباشد. اين خيلى خوب است. 

📅 1376/4/22

___________________________


موضوعات: حوزه
   شنبه 16 بهمن 1395نظر دهید »

 ‍
🔷حوزه باید توانایی سینه به سینه شدن با دشمن را در خود فراهم کند!

◾️مقام معظم رهبری( دام ظله) :

🔹حوزه‌هاى علمیّه باید این قابلیّتها را در خودشان فراهم بکنند؛ قابلیّت سینه به سینه شدن، مواجه شدن با این لشکرِ بى‌تعدادِ عظیمِ دشمنى و دشمن که به سمت ایمان، اعتقادات و سلامت نفْس مردم و به سمت عفّت جوانان سرازیر می شود.

📅۱۳۹۵/۰۶/۱۶

___________________________


موضوعات: جوان, حوزه
   شنبه 16 بهمن 1395نظر دهید »
وبلاگ مشکات در راستای اشاعه مکتب محمدی و فرهنگ علوی و فاطمی راه اندازی شده است. امید است بتوانیم قدمی در اعتلای فرهنگ اسلامی در جامعه برداریم. انشاﺀالله
جستجو
آمار
  • امروز: 21
  • دیروز: 3
  • 7 روز قبل: 29
  • 1 ماه قبل: 199
  • کل بازدیدها: 18176
رتبه
  • رتبه کل دیروز: 135
  • رتبه مدرسه دیروز: 3
  • رتبه کل 5 روز گذشته: 279
  • رتبه مدرسه 5 روز گذشته: 9
  • رتبه کل 90 روز گذشته: 484
  • رتبه مدرسه 90 روز گذشته: 6